środa, 28 grudnia 2016

DWIE PIECZENIE NA JEDNYM RUSZCIE

Witam serdecznie zarówno stałych jak i nowo odwiedzających.
Dzisiaj pokażę Wam jak w prosty sposób przygotować dwa ciasta za jednym razem.
Miałam zamiar zrobić sernik wiedeński, który już wcześniej robiłam. Chciałam jednak nieco urozmaicić go o dodany na spód ciasta mak.
Kupiłam dwie duże puszki maku potrójnie mielonego (najlepszy jaki znam to firmy Bakalland).
Kruche ciasto:
3 szklanki mąki,
4-5 żółtek (pozostałe białka dodać do pozostałych białek na mase serową)
200-250g margaryny,
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1-2 łyżki kwaśnej śmietany
1/3 szklanki cukru
Z podanych składników zagnieść kruche ciasto i odstawić do lodówki.
W tym czasie przygotować masę serową wg przepisu "sernik wiedeński".
oraz,
masę makową:
2 puszki maku potrójnie mielonego
2 żółtka (białka ubić na sztywną pianę z pozostałymi białkami)
bakalie
Do maku wmieszałam żółtka i bakalie oraz część ubitych na sztywno białek (ok. 1/5 porcji).
Pozostałą część białek wmieszałam do masy serowej.

Na spód foremek starłam starłam tyle ciasta, żeby "zalepić" spód i podpieczkłam w piekarniku przez około 10-15 minut. Po lekkim ostudzeniu wylałam na większą foremkę część masy makowej i na to mase serową a na mniejszą foremkę tylko masę makową i starłam pozostałą część ciasta. 
Oba ciasta wstawiłam do piekarnika wg i upiekłam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz